Vedení účetnictví
Zodpovídáme za vedení účetnictví vaší firmy v souladu s platnou legislativou, sledujeme za vás veškeré změny a novinky v legislativě v této oblasti.
Nabízíme:
- průběžné nebo jednorázové zpracování účetnictví
- kontrola účetních dokladů po formální stránce
- vedení účetních knih (hlavní kniha, pokladní kniha, dlouhodobý majetek, zásoby, pohledávky, závazky, atd.)
- zpracování účetní závěrky (zpracování účetní výkazů - Rozvaha, Výkaz zisku a ztráty, Příloha k účetní závěrce)
- účetní poradenství, metodická pomoc při zpracování účetnictví u klienta, odborné konzultace
- zpracování vnitropodnikových směrnic (oběh účetních dokladů, pokladní operace, provádění inventarizací, odpisový plán, časové rozlišování, evidence zásob, atd.)
- zpracování podkladů pro daňová přiznání
- příprava účetnictví k auditu
- zastupování při kontrole na finančním úřadě
- zpracování všech daňových přiznání dle registrace klienta
- zpětná rekonstrukce účetnictví
Mzdová a personální agenda
Nabízíme úplné zpracování mzdové agendy a zastupování klienta na příslušných úřadech. Sledujeme za vás změny a novinky v legislativě a zodpovídáme za jejich zapracování do Vašeho mzdového účetnictví.
Nabízíme vedení personální agendy.
Jedná se o zabezpečení zejména těchto činností:
- výpočet mezd zaměstnanců
- poskytnutí veškerých aktuálně platných formulářů, dokumentů a smluv dle potřeby klienta
- vyhotovení všech výstupních sestav a jejich předání klientovi
- rekapitulace mezd
- výplatní pásky
- výčetky
- žádosti o vrácení vyplacených daňových bonusů včetně podání
- příkazy k úhradě bezhotovostních plateb
- zápočtové listy
- mzdové listy
- ověření náležitostí všech dokladů podávaných na úřady vč. jejich podání
- vypracování evidenčních listů důchodového pojištění
- roční výpočty daní zaměstnanců
- roční vyúčtování daně z příjmů pro finanční úřad
- archivace dokumentů
- zpracování pracovních smluv, dohod o provedení práce, dohod o pracovní činnosti, ukončení pracovního poměru
- výpočet srážek ze mzdy u zaměstnanců a komunikace s exekutory
- vedení evidence zaměstnanců
- komunikace a zastupování klientů při kontrolách na finančním úřadu, OSSZ, zdravotních pojišťovnách
Daňová evidence
- kompletní vedení daňové evidence
- vedení peněžního deníku
- vedení pokladní knihy
- vedení majetku
- vedení pohledávek a závazků
- zpracování roční závěrky včetně přiznání a přehledů pro správu sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovnu
- záznamní povinnost a přiznání k DPH, současně u klientů, neplátců daně z přidané hodnoty, sledujeme, zda jejich obrat za 12 bezprostředně jdoucích kalendářních měsíců nepřesáhl zákonnou mez
Daně – zpracování daňových přiznání
Poskytujeme daňové poradenství, sestavíme za vás všechny druhy daňových přiznání. Nabízíme daňový dohled během celého roku včetně uplatnění daňové optimalizace. Zároveň také zajišťujeme zastupování klienta v daňovém řízení s finančními úřady.
- daň z příjmů
- daň z přidané hodnoty (DPH) včetně zpracování kontrolního hlášení
- silniční daň
- daň z nemovitých věcí
- daň z nabytí nemovitých věcí
- zastupování klienta na finančním úřadě
Finanční analýza
Nabízíme vypracování finanční analýzy, která poskytne základní informací o finančním zdraví vaší firmy, tj. zejm.
- v jakém stavu se podnik nachází (včera a dnes)
- co můžete očekávat od budoucnosti
Součástí vypracované finanční analýzy bude:
- analýza absolutních ukazatelů (stavových i tokových)
- analýza trendů (horizontální analýza) – porovnává změny ukazatelů v časové řadě
- procentní rozbor (vertikální analýza) – posuzuje strukturu majetku a zdrojů (kapitálu)
- analýza poměrových ukazatelů
- rentability
- aktivity
- zadluženosti a finanční struktury
- likvidity
- provozní činnosti
- kapitálového trhu
- analýza cash flow
- analýza rozdílových ukazatelů - fondů (čistý pracovní kapitál, peněžní prostředky, zásoby, pohledávky, atd.)
- analýza vývoje zisku
- celkové shrnutí výsledků provedené finanční analýzy a návrhy finanční strategie
Manažerské účetnictví
Zpracujeme pro vás podle konkrétních podmínek vaší společnosti a vašich požadavků návrh systému podnikového manažerského účetnictví, které je jedním ze základních nástrojů a zdrojem informací pro úspěšné finanční řízení firmy. Pomůžeme Vám s jeho implementací.
Prostřednictvím systému manažerského účetnictví budete schopni získat a řešit:
- informace o struktuře nákladů
- v druhovém členění
- v účelovém členění (střediskové účetnictví, přímé a režijní náklady, fixní a variabilní, prvotní a druhotné náklady)
- informace o výkonech
- informace o vnitropodnikových útvarech (nákladovost, výkonnost, ziskovost, ztrátovost, rentabilita, atd.)
- kalkulační systémy (kalkulace)
- útvarové odpovědnostní řízení (stanovení ekonomických kritérií řízení podnikových útvarů, rozsah decentralizace pravomocí a odpovědností)
- kontrolu veškerých nákladů
- tvorbu podnikových rozpočtů a plánů