Vedení účetnictví

Zodpovídáme za vedení účetnictví vaší firmy v souladu s platnou legislativou, sledujeme za vás veškeré změny a novinky v legislativě v této oblasti.

Nabízíme:

  • průběžné nebo jednorázové zpracování účetnictví
  • kontrola účetních dokladů po formální stránce
  • vedení účetních knih (hlavní kniha, pokladní kniha, dlouhodobý majetek, zásoby, pohledávky, závazky, atd.)
  • zpracování účetní závěrky (zpracování účetní výkazů - Rozvaha, Výkaz zisku a ztráty, Příloha k účetní závěrce)
  • účetní poradenství, metodická pomoc při zpracování účetnictví u klienta, odborné konzultace
  • zpracování vnitropodnikových směrnic (oběh účetních dokladů, pokladní operace, provádění inventarizací, odpisový plán, časové rozlišování, evidence zásob, atd.)
  • zpracování podkladů pro daňová přiznání
  • příprava účetnictví k auditu
  • zastupování při kontrole na finančním úřadě
  • zpracování všech daňových přiznání dle registrace klienta
  • zpětná rekonstrukce účetnictví

Mzdová a personální agenda

Nabízíme úplné zpracování mzdové agendy a zastupování klienta na příslušných úřadech. Sledujeme za vás změny a novinky v legislativě a zodpovídáme za jejich zapracování do Vašeho mzdového účetnictví.

Nabízíme vedení personální agendy.

Jedná se o zabezpečení zejména těchto činností:

  • výpočet mezd zaměstnanců
  • poskytnutí veškerých aktuálně platných formulářů, dokumentů a smluv dle potřeby klienta
  • vyhotovení všech výstupních sestav a jejich předání klientovi
  • rekapitulace mezd
  • výplatní pásky
  • výčetky
  • žádosti o vrácení vyplacených daňových bonusů včetně podání
  • příkazy k úhradě bezhotovostních plateb
  • zápočtové listy
  • mzdové listy
  • ověření náležitostí všech dokladů podávaných na úřady vč. jejich podání
  • vypracování evidenčních listů důchodového pojištění
  • roční výpočty daní zaměstnanců
  • roční vyúčtování daně z příjmů pro finanční úřad
  • archivace dokumentů
  • zpracování pracovních smluv, dohod o provedení práce, dohod o pracovní činnosti, ukončení pracovního poměru
  • výpočet srážek ze mzdy u zaměstnanců a komunikace s exekutory
  • vedení evidence zaměstnanců
  • komunikace a zastupování klientů při kontrolách na finančním úřadu, OSSZ, zdravotních pojišťovnách

Daňová evidence

  • kompletní vedení daňové evidence
  • vedení peněžního deníku
  • vedení pokladní knihy
  • vedení majetku
  • vedení pohledávek a závazků
  • zpracování roční závěrky včetně přiznání a přehledů pro správu sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovnu
  • záznamní povinnost a přiznání k DPH, současně u klientů, neplátců daně z přidané hodnoty, sledujeme, zda jejich obrat za 12 bezprostředně jdoucích kalendářních měsíců nepřesáhl zákonnou mez

Daně – zpracování daňových přiznání

Poskytujeme daňové poradenství, sestavíme za vás všechny druhy daňových přiznání. Nabízíme daňový dohled během celého roku včetně uplatnění daňové optimalizace. Zároveň také zajišťujeme zastupování klienta v daňovém řízení s finančními úřady.

  • daň z příjmů
  • daň z přidané hodnoty (DPH) včetně zpracování kontrolního hlášení
  • silniční daň
  • daň z nemovitých věcí
  • daň z nabytí nemovitých věcí
  • zastupování klienta na finančním úřadě

Finanční analýza

Nabízíme vypracování finanční analýzy, která poskytne základní informací o finančním zdraví vaší firmy, tj. zejm.

  • v jakém stavu se podnik nachází (včera a dnes)
  • co můžete očekávat od budoucnosti

Součástí vypracované finanční analýzy bude:

  • analýza absolutních ukazatelů (stavových i tokových)
    1. analýza trendů (horizontální analýza) – porovnává změny ukazatelů v časové řadě
    2. procentní rozbor (vertikální analýza) – posuzuje strukturu majetku a zdrojů (kapitálu)
  • analýza poměrových ukazatelů
    1. rentability
    2. aktivity
    3. zadluženosti a finanční struktury
    4. likvidity
    5. provozní činnosti
    6. kapitálového trhu
  • analýza cash flow
  • analýza rozdílových ukazatelů - fondů (čistý pracovní kapitál, peněžní prostředky, zásoby, pohledávky, atd.)
  • analýza vývoje zisku
  • celkové shrnutí výsledků provedené finanční analýzy a návrhy finanční strategie

Manažerské účetnictví

Zpracujeme pro vás podle konkrétních podmínek vaší společnosti a vašich požadavků návrh systému podnikového manažerského účetnictví, které je jedním ze základních nástrojů a zdrojem informací pro úspěšné finanční řízení firmy. Pomůžeme Vám s jeho implementací.

Prostřednictvím systému manažerského účetnictví budete schopni získat a řešit:

  • informace o struktuře nákladů
    1. v druhovém členění
    2. v účelovém členění (střediskové účetnictví, přímé a režijní náklady, fixní a variabilní, prvotní a druhotné náklady)
  • informace o výkonech
  • informace o vnitropodnikových útvarech (nákladovost, výkonnost, ziskovost, ztrátovost, rentabilita, atd.)
  • kalkulační systémy (kalkulace)
  • útvarové odpovědnostní řízení (stanovení ekonomických kritérií řízení podnikových útvarů, rozsah decentralizace pravomocí a odpovědností)
  • kontrolu veškerých nákladů
  • tvorbu podnikových rozpočtů a plánů